dissabte, 5 d’agost del 2017

El mètode Pikas per a treballar allò que relaciona amb els conflictes en l'aula. Assetjament escolar o "bullying"




El mètode d'Anatole Pikas o també conegut com el repartiment de responsabilitats consisteix a dissuadir a la persona o grup assetjador del seu atac cap a un company/a.


Es tracta d'una sèrie d'entrevistes amb l'assetjador/s, els espectadors i la víctima de forma individual, en les quals s'intenta crear un clima de preocupació mútua o compartida amb la finalitat d'acordar estratègies individuals d'ajuda a la víctima. L'objectiu de la intervenció és aconseguir que els membres del grup, de forma individual, prenguen consciència de la situació que en què tots viuen i es comprometen a realitzar una sèrie d'accions que milloren la seua situació social.

Edat recomanada va des dels 9 als 16 anys.

El plantejament es basa en diversos supòsits:

  • El grup quan actua participa d'un component psicològic comú.
  • Els pensaments i sentiments de grup són més simples que els components individuals.
  • Cada individu del grup té por individualment del component psicològic comú, produït per la pressió "contagi social" (Olweus, 1998).
  • La culpa es difumina en el grup,
  • Hi ha por pel canvi de rol -> i si passe a ser la víctima?

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada